How People Perceive about Love? ~

               Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua....


               Selamat bertemu kembali setelah sekian lame.... Hadoii.., my hectic life make me feel uneasy to write a post. ( how hectic it is? hehe..)


                 Ok! Ari nie aku rase cam nk tulis sal CINTA yang memang orang suke sangat dengar dan ambek tau sal bende nie. Ye tak? Hehe..


                 Memang kalo dalam talk ke, ceramah ke, kalau bicara tentang benda lain, macam kurang sangat nak bagi tumpuan, kurang tu depend atas individu la, ade yang fokus, tapi bukan semua. TAPI, kalo speaker cakap pasal bende-bende camni, yang mengantok tibe-tibe boleh bagi perhatian 100%! Kan? Haha.. aku bercakap melalui pengalaman.


Nak baca lebih lanjut? Sila klik read more ok. ^_^






                Semua orang ade perasaan CINTA tu dalam diri dorang, memang takleh dinafikanlah sebab memang naluri manusia macam tu. Betul tak? Dan ingin aku tegaskan di sini, yang aku maksudkan adalah cinta naluri lelaki dan perempuan ok. Biasalah tu, lelaki ade hati kat perempuan, perempuan plak ade hati kat laki. Memang takleh lari dah. Cume, berape peratus je yang naluri dia blur sikit, tak tau dia suke ape. Ok, yang tu ignore. Kang cakap jadi cerite len plak.


                Cube korang fikir dan tengok sekeliling, biasenye cinta yang sejati macammane? Cinta sejati? Emm.. sebenarnya, aku pon blur gak pasal ni. Haha. Macammana rupa cinta sejati? Adakah bile seorang lelaki melafazkan kata-kata; " Aku sanggup berkorban demi mu, lautan api sanggup ku renangi, ombak badai sanggup ku lalui.", cinta yang bakal die dapat, adalah cinte sejati? Sume orang ade persepsi masing-masing mengenai maksud CINTA tu macammana. Lagipun, aku bukanlah seorang pakar cinta atau seorang doktor pakar memahami jiwa manusia. Aku hanyalah aku! Haha. Cume, aku hanye boleh bagi contoh yang biase kite nampak tentang cinta sejati. Ok, sile teruskan pembacaan.


                 
                    Pernah tengok cite Avatar kan? Cite fantasi yang boleh aku cakap berbaloi untuk ditengok jugak la. Kite tengok dalam cite tu, Jake Sully, seorang yang lumpuh kakinya memasuki badan avatar nya untuk menjalankan kajian di suatu tempat yang didiami oleh makhluk yang dipanggil na'vi yang sangat berbeza dengan manusia biasa dari segi struktur tubuh badan, bahasa dan lain-lain. Tapi, nak dikatakan di sini, Jake Sully akhirnya, jatuh cinta dengan salah seorang dari makhluk tadi dan akhirnya memilih untuk berada di situ buat selamanya. Kalau berdasarkan cerita ni, CINTA tu bermaksud "bersama",right? Banyak cerite-cerita atau movie-movie yang menegaskan maksud cinta yagn cenggini, kan? Atau dalam kata yang lain "a happy ending story" yang mana hero ngan heroin dapat bersama akhirnya. 

                  Tapi, bagi aku, aku merasakan cinta sebegini hanyalah suatu cerita dongeng. Yes, obviously its not true. But, my mind keep thinking like that. Kadang-kadang tu, CINTA juga bermaksud berkorban. Kalau korang tau, kisah Tristan and Isolde, salah satu kisah rakyat bagi orang-orang barat, merupakan satu contoh menunjukkan cinta itu pengorbanan. Bila korang baca ni, mesti korang ingat aku jenis yang frust ngan cinta kan? Wahaha. Kalau ade yang berfikiran begitu, percayalah, aku bukan! Okey! I just thinking, love will not always happy like what happen in movies. So far, that's how i feel about love. 

Semua orang mempunyai fikiran berbeza-beza tentang cinta. Anda bagaimana ? :D

P/S: Waiting for the right person to prove me the meaning of true love!

0 mangkuk komen:

Post a Comment