Little Nyonya+Together~

Hai, semua!


Hari nie jom kite bersantai dengan melayan cite aku. ( Hehe.. ) 
Dulu, aku pernah tengok satu cite cina nie, tajuk die, Little Nyonya. ( pernah tengok tak?). 


The Little Nyonya
Cite nie bleh tahan la die punye jalan cite. Aku suke.
Sinopsis? Emm.. Panjang ceritenye.. 
Nak pendekkan? Eh.. tak bleh.. nanti tak bes la cite pendek-pendek. 
Ok, aku cite sikit. 
Cite die jenis cerita flashback. Tau kan flashback? Hehe.. Sorang nenek bercerite kepada sorang cucunya tentang asal usul keluarga mereka, kaum Baba dan Nyonya di Melaka. 
Dan dalam cerita nenek die tu banyak lah kisah-kisah yang mungkin boleh memanfaatkan kite. (ye ker..? entah..haha..). Penceritaan die dari generasi ke generasi. Itu la yang menjadikan cerite nie menarik.
Nak lagi detail, korang bace kat sini.


Jadi, ape yang besnye cite nie (bagi aku)..?


Pertamanya, pelakon-pelakon yang cun dan handsome. Hihi.. Tengok nie:


Nie heroin die.

Seorang gadis bisu yang bijak

Tengok la wajah die. Cantik.

Salah seorang hero. Watak seorang jepun.

Salah satu babak dalam Little Nyonya.
Yang keduanya, cite ni ade nilai sejarah yang mungkin berguna untuk aku. Ape yang best ade satu babak dalam cite nie, sorang pakcik nyanyi lagu melayu, padahal aku rase,cite nie bukanlah cite cina Malaysia. (Kalau aku silap, tolong betulkan. Aku agak je sebenarnya. hehe..)


Yang ketiga, jalan cerita die yang bes. Hehe.. Cube la sesapa yang berminat boleh tengok sendiri kat Youtube mungkin. 


Terbaru! (terbaru ditayang di TV), 
ade crite tajuk Together. Setiap hari Isnin sampai Khamis, kul 6 petang ( kalau aku tak silap la). Hero dan heroin yang aku tunjuk kat atas juga yang berlakon. Cam bes. Tapi aku tak tengok pon. Takde peluang. Huhu. Sekadar itu perkongsian cerita. :P


Together
p/s: Sebenarnya, aku tak minat pun cite-cite cina nie, cume bile da jalan cite die bagus, aku layan je la.. Hehe.. Tak de kaitan langsung ngan minat aku.  ( ye ke? hehe..aku rase cam tu.)




0 mangkuk komen:

Post a Comment